Ana sayfa
         
     
Rapor - Makale > CAD/CAM/CAE > CAD kullanıcıları için, 3D farelerin ekonomik geri ödemesi:
 

Tercüme: Taner Deniz
3Dconnexion - A Logitech Company
Ocak 2010
Wroclaw, Polonya


Not:
Bu yazı, Technology Assessment Group tarafından Temmuz 2008'de hazırlanmış,"The Economic Payback of 3D Mice for CAD Design Engineers" isimli araştırma raporunun bir tercümesidir.


Özet

Technology Assessment Group (Teknoloji Değerlendirme Grubu), ürün değerlendirmesi ve verimlilik ölçümü üzerine uzmanlaşmış bağımsız bir ürün danışma kuruluşudur.

GE, IBM ve University of Toronto tarafından yapılan kullanıcı arabirimi araştırması, 3D CAD gibi karmaşık 3D uygulamalarındaki önemli verimlilik artışının, "6 serbestlik derecesi" (6DoF - 6 Degrees of Freedom) özelliğini barındıran 3D fareler sonucunda oluştuğunu belirtiyor.

Bu çıkan rapor, piyasa verileri ve bağımsız araştırmaları, şirketlerin ekonomik sonuçlarını tahmin etmeleri konusunda taslak oluşturmaları için birleştirir.

Önemli Sonuçlar:

  • CAD tasarım mühendislerinin %84'ten fazlası, 3D mouse kullanımının sonucu olarak, ürün tasarımlarında ya da tasarımdaki hata tespitlerinde önemli ya da belirgin bir gelişme rapor etti.
  • 3D mouse kullanan CAD kullanıcılarının rapor ettiği ortalama verimlilik artışı %21.
  • 3D Mouse'ların geri ödeme süresi çok kısadır, genellikle 1 aydan daha az.

GİRİŞ

Rakiplerden önce pazara yüksek kaliteli, kusursuz ürünler sunmak, her şirketin başarısının anahtarıdır. Her iki faktör de - kalite ve pazara giriş hızı -  kritiktir. Şirketler performanslarına göre kolayca yükselip düşebilirler. İş dünyası bunun bir çok örneği ile doludur. Örneğin:

  • Otomobil şirketleri, müşterilerin ekonomi anlayışına ve hükümet düzenlemelerine   karşılık olarak yeni nesil verimli yakıt kullanan araçları pazara sunmak için yarışıyor.

- Reuters'in raporuna göre, "Bu yarış yeni bir pazar oluştururken ve şarj edilebilir elektrikli araçlar bu pazarı kızıştırırken, GM yöneticileri Volt modelinin Amerikalı otomobil üreticilerinin, bölgesel teknoloji kralı, Japon rakip Toyota Motor Corp.'u engelleme çabaları için çok can alıcı olduğunu belirtti "

  • Cep telefonu şirketleri, müşterilerine cezbedici teklifler sunmak için mücadele ediyorlar.

- 2006'da Hot Razr modeli ile lider olan Motorolla, daha sonra ilgi uyandıran modeller sunamayınca, 2008 yılında 3. sıraya geriledi.

  • Uçak üreticileri, ileride gelirlerinin önemli bir yüzdesini oluşturacak olan modelleri  üretmeye çabalıyorlar. Rakiplerinden bir kaç ay önce pazara girmek, bir kaç milyar dolarlık sipariş farkı yaratabilir.

Ürün geliştirme zincirinde, yüksek kaliteli ve kusursuz ürünlerin hızlıca pazara sunulmasındaki en önemli nokta, CAD dizayn mühendislerin performansıdır. Eğer ürün tasarımlarını geliştirebilirlerse, problemleri erken fark edebilirlerse, ve tüm bunları daha kısa zamanda yapabilirlerse, şirketlerinin Pazar performanslarını yükseltmeye katkıda bulunurlar.

GE Research, IBM, the University of Toronto yapılan temel kullanıcı arayüzü araştırması,  CAD dizayn mühendislerine, 3D objeleri içgüdüsel olarak incelemelerine ve aynı anda her iki elle çalışmalarına olanak sağlayan kullanıcı arayüzü cihazları kullanımının performans artışlarını belgeledi.

3D mouse'lar, 3D modellerin içgüdüsel incelenmesine ve aynı anda her iki elin kullanımına olanak sağlayan kullanıcı arayüzü cihazlarıdır. 3D mouse'lara adapte olan şirket ve mühendisler, etkileyici performans artışları rapor etmişlerdir. 3D Mouse'ların ne kadar değişiklik yaptığına dair tam ve sayısal bir araştırma yapılmamıştır. Çünkü 3D Mouse'lar bir şirket yatırımıdır, ve bu yatırımların, şirketlerin organizasyonlarına uygunluğu değerlendirmek için kullanılabilecek ekonomik sonuçları anlamak önemlidir.

Teknoloji Değerlendirme Grubu (TAG), bu soruları yanıtlamak için aşağıdaki araştırmayı yayınladı:

  • 190 3D mouse kullanıcısının cevaplaması için, 14 soruluk bir anket hazırlandı. Bu anket Mayıs 2008'de, bağımsız bir araştırma kurumu olan MarketLab tarafından cevaplandırıldı. Ankette, kullanıcılara şu doğrultuda 3D mouse deneyimleri soruldu:
    • Ürün dizaynında fark edilen gelişmeler ve erken hata tespiti.
    • Verimlilik artışı (işlerini geliştirmekte ne kadar hızlıydılar).
    • 3D mouse ile kendilerini rahat hissetmeleri ve üretken olabilmeleri için geçen zaman.
    • 3D yazılımları kullanarak geçirdikleri zaman.

Bu rapor, bu araştırmalardan elde edilen sonuçları sunduğu gibi, temel kullanıcı arayüzü araştırması, bu sonuçların nedenleri açıklar. 

Rapor, şu temel yönetim sorularını içerir:

  • 3D Mouse'ların, 3D dizayn mühendisleri için yatırım geri ödemesi nedir?
  • Şirketimiz için ekonomik geri ödemeyi nasıl belirleyebiliriz?

KULLANICI SONUÇLARI

ABD'de, 3Dconnexion 3D Mouse'ları kullanan, 190 CAD  mühendisi bu ankete katıldı. Bu anketin içinde, 10'dan daha az CAD kullanıcısı mühendisin yer aldığı şirketlerden, 500'den fazla CAD kullanıcısının yer aldığı şirketlere kadar geniş bir  aralık vardı.

Bu dizayn mühendisleri daha çok CATIA Inventor, NX, Pro/ENGINEER ve SolidWorks gibi bilinen 3D CAD uygulamalarını kullandılar.

Anketteki mühendisler, 3 aydan daha az ya da 2 yıldan daha fazla olmak üzere, 3D Mouse'ları tüm yönleriyle test ettiler. Aşağıda gösterilen oranlarla, bu mühendislerin %53'ü, 3D mouse'u bir yıldan az, %88'i iki yıldan daha az kulandı.

Şunun farkında olunmalıdır ki, bu kısa ve öz bir rapor olduğundan dolayı, yüzdeliklerde %±1'lık sapmalar olabilir.

İş Özellikleri

 CAD dizayn mühendisleri, diğer bilgisayar kullanıcılarından farklıdır, çünkü işlerinin bir parçası olarak günde saatlerce saatlerce özel 3D CAD yazılımlarıyla çalışırlar.

Buna göre, mühendislerin %74'ü günde en az 3 saat 3D yazılımlarıyla çalışıyorlar. %41 ise, günde en az 7 saatten fazla3D uygulaması kullanmakta. Şekil, kullanım dağılımını grup ve kümülatif olarak göstermektedir.


 
         
     
TurkCADCAM.net > Türkiye'nin yeni ürün tasarım, geliştirme, CAD/CAM/CAE, CNC, kalıp ve imalat teknolojileri portalı
***** Sektörün profesyonel bilgi ve işbirliği platformu *****
© 2002-2017  Sinerji Yayıncılık, Tanıtım ve Danışmanlık Hizmetleri
Bu portaldaki içerik, ancak kaynak belirtilmesi ve izin alınması şartıyla yayınlanabilir.